رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی 248نفر از محکومان جرائم غیر عمد استان کرمان به همت خیران و ستاد دیه استان کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی 248نفر از محکومان جرائم غیر عمد استان کرمان به همت خیران و ستاد دیه استان کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۵۹۸۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، در جلسه ستاد دیه استان کرمان که با حضور هیات امنای ستاد دیه استان برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون ۲۹۳ نفر در زندان های استان کرمان بدلیل جرایم غیر عمد، چشم انتظار کمک های خیرین و نیکوکاران کرمانی هستند که امیدواریم زمینه آزادی تعدادی از این مددجویان در ماه شعبان و تعدادی دیگر درجشن های گلریزان ماه مبارک رمضان فراهم گردد.
 
وی درخصوص 248مددجویی که از زندان های استان آزاد شده اند،گفت:از این تعداد ۸۴ نفر بدلیل بدهی مالی، ۸۴ نفر بدلیل مهریه و ۴۹ نفر بدلیل نفقه و 4 نفر بدلیل تصادفات نفر بدلیل صدمه بدنی در زندان های استان در حال تحمل کیفر حبس بودند که با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شده اندو ۲۷ مددجوی دیگر با اخذ گذشت و تخفیف رضایتمندانه از زندان های استان آزاد شده اند.
 
رییس هیات امنای ستاد دیه استان کرمان اعلام کرد: شهرستان های کرمان، بم و رفسنجان بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد و شهربابک و منوجان کم ترین زندانیان این دست جرائم را دارند.
 
مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان نیز از جذب تسهیلات بانکی برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد خبر داد و گفت: ستاد دیه استان با کمک خیرین، تسهیلات بانکها و کمک سایر ارگان ها موفق به پرداخت ۲۶ میلیاردو ۱۵۳میلیون تومان  بدهی زندانیان جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری شده است .
 
سیدحجت الله موسوی قوام، افزود: ۴۱ درصد این افراد که به بیش از  ۱۹ میلیارد بدهی داشتند با گذشت شاکیان از زندان رهایی یافتند.
 
وی اظهارداشت: از ابتدای سال ۲۳۴ میلیون تومان اورده خانواده های زندانیان بوده است که از این طریق ۶۸ نفر از زندان آزاد شدند.
 
وی افزود: ۵۲ درصد زندانیان از طریق اعسارو ۴۹ نفر از طریق تسهیلات اعطایی بانک ها ازاد شدند.
 
وی ادامه داد: ۱۹۴ نفر از طریق منابع نمایندگی ستاد دیه استان و مابقی به کمک ستاد دیه کشور و ۱ نفر به کمک سایر ارگان ها از زندان آزاد شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها